Retourneren

Het kan wel eens voorkomen dat u een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom u de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 15 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.

Wat moet ik doen?
U heeft na annulering nogmaals 15 dagen om uw product retour te sturen. Het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via retour@freshshoes.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Wij nemen alleen producten aan die uitsluitend afkomstig zijn van onze webshop. Producten die afkomstig zijn uit onze fysieke winkel kunnen alleen daar worden geretourneerd. Zo is het ook alleen mogelijk om online gekochte producten via onze postbus te retourneren.
Als je een product koopt op de website heb je een bedenktermijn van 30 dagen. Deze termijn gaat lopen op de dag nadat je het product in ontvangst hebt genomen. Tijdens de bedenktijd dien je zorgvuldig om te gaan met het product. Je mag het product slechts in die mate uitpakken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of je het product wenst te behouden. Je mag het product niet gebruiken.

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Volg onderstaande stappen als je een online aankoop wilt retourneren:

1.     Stuur ons een e-mail via retour@freshshoes.nl

Vermeld het volgende:

  • Ordernummer
  • Besteldatum
  • Persoonsgegevens (naam en adres)
  • Artikelnummer (retourproduct) 
  • Reden van retourneren (niet verplicht)

2.     Schrijf het onderstaande op de doos of envelop:

        Fresh Shoes B.V.
        Postbus 331,
        2680AH  Monster

Ordernummer: [####]

Artikelnummer: xx-xxx-xxx

Besteldatum: xx-xx-20xx

Om eventuele verwarring en misverstanden te voorkomen zouden wij het zeer op prijstellen als er een kopie van het aankoopbewijs word meegeleverd, dit is tevens niet verplicht.

3.     Breng het pakket dan naar een Pakketpunt. Hier ontvang je een track-&-trace-code wat tevens je verzendbewijs is. Vind hier het dichtstbijzijnde PostNL Pakketpunt.

Zodra jouw retourzending is aangekomen ontvang je het aankoopbedrag en eventuele verzendkosten binnen 14 dagen terug.

Zodra jouw retourzending is aangekomen, ontvang je het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug. Terugbetaling gebeurt altijd op dezelfde wijze als waarop je hebt betaald. Klik hier voor meer informatie over de mogelijk betaalwijzen. Wij vergoeden zowel de eventuele verzendkosten als retourkosten.

Wij vinden het zeer vervelend wanneer een van onze producten kapot of incompleet wordt geleverd. Daarom vragen wij je zo snel mogelijk contact met ons op te nemen via retour@freshshoes.nl, zodat wij samen kunnen kijken naar een passende oplossing. Wellicht kunnen we het product omruilen en de missende onderdelen naleveren.

Pakket terugsturen
Je kunt het product terug sturen via een Pakketpunt. Op deze pagina staat uitgelegd hoe je jouw product naar ons kan opsturen. Zodra wij het product in ons hebben ontvangen, versturen wij het nieuwe exemplaar.

Wilt u uw product ruilen? Dat is helemaal geen probleem. U kunt hiervoor contact opnemen met retour@freshshoes.nl. Wel draagt u zelf de kosten voor terugzending van het product.”